Når du placerer en ordre på Hangmatta.com, har du altid 30 dages åbent køb, hvor du kan ombytte eller returnere din vare. Bemærk venligst, at det er tilstrækkeligt, at du inden for denne frist giver os besked om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Det er vigtigt, at du sender dit ordrenummer sammen med din vare, så vi kan håndtere dit ærinde hurtigst muligt.
Vi følger Forbrugerstyrelsens regler og retningslinjer for e-handel (mere info her). Hvis du har spørgsmål om dit produkt eller dit køb, er du velkommen til at sende os en e-mail eller ringe til os, så vi kan hjælpe dig.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvis du af en eller anden grund ønsker at returnere en vare, er det fuldt ud muligt. Du har altid 30 dages åbent køb. Du står selv for returfragten. Hvis du benytter den vedlagte returlabel, opkræver vi 56 kr. for forsendelsen, og dette sker i forbindelse med tilbagebetalingen for den returnerede vare. Det er den nemmeste og billigste løsning. Glem ikke at vedlægge dit ordrenummer, når du returnerer din vare. Så kan vi nemlig hurtigere håndtere din returforsendelse.
Bemærk venligst, at produktet og emballagen skal være i uændret stand. Varen skal desuden være ubrugt og ikke beskadiget.
For at gøre det lettere, når du skal returnere en vare, kan du nu også sætte din faktura på pause. Det gør du ved at logge direkte ind på Klarnas hjemmeside. Når vi har behandlet din returforsendelse, refunderer Klarna beløbet, hvis du allerede har betalt din faktura. Husk, at det er dit ansvar som kunde at sætte fakturaen på pause. Hangmatta påtager sig intet ansvar for rykkergebyrer.
Så snart vi har modtaget og håndteret din returforsendelse, vil din eksisterende faktura på Klarna blive rettet. Hvis du har benyttet vores vedlagte returlabel, vil de 56 kr. blive skrevet på din faktura.
Hvis varen ikke er i oprindelig stand ved returnering, vil returforsendelsen ikke blive godkendt. Du bliver i så fald debiteret for varen, da vi ikke kan videresælge den.
Skal jeg anvende jeres returlabel ved returnering?
Nej, du behøver ikke anvende vores returlabel. Det er blot ment som en service, der letter processen for dig som kunde. Hvis du selv ønsker at stå for returforsendelsen, er det helt fint med os. Du bedes sende pakken med PostNord og returnere varen til:
Hangmatta - Norhult Sweden AB
Box 110 57
100 61 STOCKHOLM
Sverige
Kan jeg returnere varer fra forskellige ordrer i samme pakke?
Ja, det er muligt at sende varer fra forskellige ordrer i én og samme returpakke. Fragten beløber sig til 56 kr. Vedlæg i så fald begge ordrenumre, så vi ved, hvilke ordrer du returnerer, ellers kan vi ikke registrere dine returneringer korrekt. Det skal fremgå tydeligt, at du returnerer flere ordrer i samme pakke.
Hvornår modtager jeg min refundering?
Så snart du har modtaget en returbekræftelse via e-mail, begynder processen for din refundering. For at du kan få pengene refunderet, skal din returforsendelse først godkendes. Det kræver, at alle mærker stadig er intakte, at varen er i uændret stand og returneres i den originale emballage.
Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Vi pakker og sender alle ordrer hurtigst muligt. Hvis du vil ændre adresse, bør du kontakte os med øjeblikkelig virkning. Du kan ændre leveringsadressen, hvis vi endnu ikke har sendt den. Send en e-mail til [email protected], så hjælper vi dig hurtigst muligt!
Kan jeg bytte min vare?
Du kan bytte til en vare, der har samme værdi - eller lavere værdi - end den returnerede vare. Hvis varen er billigere, refunderes differencen til din konto. Hvis varen er dyrere, kan ombytningen ikke godkendes grundet sikkerhedsprocedurer. Ombytninger er omfattet af gratis fragt. Bemærk venligst, at dette kun gælder ved brug af den vedlagte returlabel. Ved ombytning sendes den nye vare gratis til dig, efter at vi har modtaget din returnerede vare, ikke før.
Bemærk venligst, at både produktet og emballagen skal være i uændret stand. Varen skal være ubrugt, ren og må ikke være beskadiget.